03:40 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
توانایی "امین" در تامین مالی شرکت های بزرگ از بازار سرمایه

1399/11/30 10:21

مدیرعامل مطرح کرد:

توانایی "امین" در تامین مالی شرکت های بزرگ از بازار سرمایه

نماد برتر- مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: تامین مالی ۴ هزار میلیارد اوراق شستا و صندوق بازنشستگی کشوری توسط این تامین سرمایه انجام شده که کمتر از دو ماه زمان برده است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، سلمان خادم‌الملّه در حاشیه همایش نقش بازار سرمایه در توسعه صنعت پتروشیمی گفت: با همکاری سازمان برنامه بودجه، مجلس و سازمان مالیاتی، موانع موجود برای گواهی سپرده کالایی رفع شد و موافقت با طرح و تبیین ساز و کار اجرایی رفع ابهامات مربوط به تکالیف مالیاتی سرمایه گذاران در ابزار گواهی سپرده کالایی از سوی سازمان مالیاتی اعلام شد. در این حالت شرکت‌ها می توانند به اندازه 10 درصد میانگین مانده انبار سالانه گواهی سپرده کالایی به فروش برسانند و  از این طریق امکان تامین مالی نیز فراهم خواهد شد.


وی افزود: استفاده از گواهی سپرده کالایی موجب شفافیت قیمت گذاری می شود و تهدید قیمت گذاری دستوری محصول را از بین می برد. 35 محصول پتروشیمی جهت انتشار گواهی سپرده کالایی شناسایی شده که پس از تکمیل بررسی ها معرفی خواهد شد.


خادم المله ادامه داد: تامین مالی‌های بزرگ در سال‌های اخیر بجای سیستم بانکی بیشتر از طریق انتشار اوراق و سازوکار بازار سرمایه صورت گرفته است اما این اقدام در بازار سرمایه در بیشترین زمان ممکن نهایت 2 الی 2.5 ماه زمان می‌برد. طی چند روز گذشته تامین مالی 4000 میلیارد تومان اوراق برای شستا و صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده که این کار کلا کمتر از دو ماه زمان برده و  این موضوع نشان دهنده توانایی تامین سرمایه امین و آمادگی بازار سرمایه است.